אתה נמצא כאן הקדמה

הקדמה

מהי שפת Perl?

השם Perl הוא ראשי תיבות של Practical Extraction and Report Language. השפה פותחה ע"י לארי וול (Larry Wall), ככלי לכתיבת תכניות עבור מערכות Unix. היום פרל יכולה לרוץ על מגוון רחב של מערכות הפעלה - MS-DOS, VMS, OS/2, Macintosh ו- Windows.
פרל היא שפה מאוד גמישה וניידת, כלומר כמעט אין צורך לעשות שינויים בתוכנית כדי שתתאים לעבודה על מערכות הפעלה שונות.
פרל היא שפת מפענח (script language) - היא אינה משתמשת במהדר כדי ליצור קבצי ריצה. כל מה שצריך לעשות כדי להריץ תכנית פרל הוא לכתוב את התכנית בקובץ טקסט פשוט, ולתת למפענח של פרל לבצע אותה.
פרל משלבת את המבניות והתחביר המוכר של שפות עיליות כמו C עם הדינמיות של שפות מפענח כמו awk.
בזכות הגמישות שלה והדמיון ל-C, פרל עושה את הדברים הקלים לקלים מאוד, ואת הדברים הקשים להרבה יותר פשוטים. הדברים הקלים הם הדברים היומיומיים כגון עבודה עם מספרים, טקסטים, קלט/פלט, ספריות וקבצים ובמיוחד עבודה עם תכניות אחרות. פרל הופכת את העבודה עם תוכניות אחרות (הרצה, ניתוח קלט/פלט מתכניות, העברת נתונים ע"י קלט/פלט בין תכניות) למשימה מאוד קלה ופשוטה.
בשנותיה הראשונות של רשת האינטרנט, פרל היתה שפה מועדפת לכתיבת אתרים, בזכות הדינמיות והפשטות שלה (דפי CGI הם מבוססי פרל). כיום, ישנן שפות יותר מתקדמות לתיכנות אתרים, שמתבססות על פרל ועל שפות אחרות (דוגמא לשפה כזו היא PHP)
פרל כולה בנויה על "קוד פתוח", ולכן במשך השנים נוספו לה הרבה התאמות ותוספות כדי שתתמוך בתכניות שנכתבו בשפות אחרות, ובמערכות הפעלה רבות, ובשינויים הטכנולוגיים התמידיים. היום פרל היא שפה מאוד רחבה מבחינת אפשרויות העבודה שלה מול מערכות הפעלה ושפות תכנות שונות.
בגלל שפרל היא שפת מפענח, מתכנתים שכותבים בפרל מעבירים את הקוד שלהם לאחרים (ולא קובץ הרצה). כך אפשר ללמוד פרל ע"י הבנה של קבצי קוד קיימים. החסרון של פרל הוא שהיא מאפשרת לכותב בה לכתוב בצורה "חידתית" - מרוב הדינמיות שלה, קשה לעיתים לעקוב אחרי כוונת המתכנת, אלא אם הוא יצא מגידרו כדי להפוך את הקוד שלו למובן וקריא למתבונן.

איך מתחילים?

כדי להתחיל לעבוד עם פרל, צריך קודם כל את המפענח של פרל. על מחשבי Unix, יש 99% סיכוי שהמפענח של פרל כבר מותקן. עבור Windows ו- Macintosh, יש צורך להוריד את הגרסא האחרונה של פרל -



מומלץ לקרוא את המסמכים בספריית DOCS (אלה בעיקר מדריכים לשפת פרל).

מטרת האתר

כאמור, פרל היא שפה רחבה מאוד, עם תוספות והתאמות כמעט לכל מערכת הפעלה קיימת, ושפות תכנות רבות.
מטרת האתר היא לתת בסיס טוב להבנת פרל, כדי שתוכלו להמשיך ולחקור את השפה לעומקה. אין בידינו אפשרות לעסוק בכל מרחבי שפת פרל (שהם עצומים), לכן הבאנו את הבסיס, וכן קישורים למגוון של מקורות נוספים, כדי שאתר זה יהווה נקודת התחלה טובה לכל מי שמעוניין להתנסות בחווית פרל.



להוספת תגובה, אנא התחברו לדרכונט.
for what ages? 31-10-03 05:01
 tom
#7

im 13 and i wanna know if perl is for my age?